2005 májusában erdei iskolában vett részt az osztály. Nagy izgalommal készülődtünk erre az egy hétre. Egész évben voltak feladatok, melyeket a táborra készülve meg kellett oldanunk. Így nagyon vártuk már a májusi indulást. reggel az iskolától indultunk és kb. 11 órára értünk Pálkövére a táborunk színhelyére. A tábor birtokbavétele után a településsel ismerkedtünk, majd lesétáltunk a Balaton partra, ahol gyönyörködtünk a vízen úszkáló hattyúkban. Második nap korán kellett kelnünk, mivel kirándulni indultunk a Tihanyi-félszigetre. Félnapos túra keretében ismerkedtünk a félsziget kialakulásával és védett értékeivel.

KépA képen a szélmarta kövek egy példánya látható. Nagyon élveztük a Tihanyi-félsziget nevezetességének az Arany-háznak a megmászását. Az Aranyház a gejzírkúpon megtelepedett zúzmókról kapta a nevét.

Kép Kicsit nehéz volt felmászni a csúcsra. Nagyon élveztük a Külső-tó látványát is, mert a terület madarakkal volt tele. Szép kilátás nyílt a Tihanyi Apátsági templomra is. A gejzírkúpról lemászva megtekintettük az apátsági templom altemplomában lévő I.András királyunk síremlékét és az apátság alapító okiratát is.
Harmadik nap Badacsonyba kirándultunk, ahol megmásztuk a bazaltsapkás tanúhegyet. A fáradt csapat néha megpihent a kőfolyásokon. A csúcsra felérve nagyon szép kilátás nyílt a Balatonra.

KépA hegyről lefel mászva gyönyörködtünk a bazalt orgonákba.Kép

A hegyről leérve indultunk haza fele, de utközben megálltunk a Hegyestűnél, mely szintén vulkáni tevékenység során keletkezett. Innét aKép Folly Arborétumba tettünk látogatást, ahol megcsodáltuk a különböző földrészekről ide telepített exótákat. Nekünk a legjobban a mamutfenyő tetszett.
A negyedik napon Balatonfüredre látogattunk el. Nagyon élveztük a Lóczy - barlangba tett látogatást, majd ellátogattunk Jókai Mór villájához és kisétáltunk a híres balatonfüredi sétányhoz és a mólóhoz.